אני והצליאק

צליאק ובית הספר

הפוסט הזה בעיקר בשביל החדשים בעולם הצליאק, מי שעוברים כיתה, עוברים בית ספר או עולה מהגן או מהיסודי. אבל לא רק החדשים יכולים כמובן לקרוא.

חשבתי לכתוב כמה דברים על התנהלות בבית הספר. מה כדאי להגיד לילדים האחרים, המלצות על אוכל שאפשר להביא ומה עושים אם יש פתאום חטיפים מפתיעים או פעילות מפתיעה עם גלוטן

כשהייתי מגיעה לכיתה חדשה הייתי מציגה את עצמי ואומרת שאני צליאקית שזה אומר שאני רגישה לגלוטן. אני לא יכולה לאכול חיטה שעורה ולפעמים שיבולת שועל. הייתי גם אומרת לילדים שלא ידאגו כי זה לא מסכן חיים אבל אני מבקשת מהם שלא יעברו לידי עם אוכל חוץ מפירות ירקות וגבינות. וגם אני מבקשת שאם נוגעים לי בדברים אחרי אוכל (כמו בפעילות משותפת) אז צריך לשטוף ידיים עם סבון לפני זה.

אני מבקשת מהחברים שלי שאם הם מביאים אוכל מיוחד לכיתה אני אשמח שיגידו לי או להורים שלי או שיראו לי את הקופסה כדי לבדוק אם יש באוכל גלוטן. לפעמים כתוב על האריזות ללא גלוטן או שאפשר להסתכל במידע על האלרגנים אם מופיע במידע שיש או בעלול להכיל. בכל מקרה תמיד כדאי להתייעץ עם ההורים או עם כל מבוגר אחר שיש לידיכם.

אני בדרך כלל מבקשת מהמורה לשבת בשולחן ליד מישהו מסודר והיו שנים שהייתי יושבת על שולחן קטן לבד בשורה של שולחנות (לא לבד בצד או משהו כזה), בצורה כזאת שיש לי את הפינה הפרטית והנקייה שלי.

אני רוצה לספר לכם מה אני אוהבת לקחת לבית הספר.

אני מביאה גם ארוחת בוקר וגם ארוחת צהריים קטנה (כי אנחנו לומדים עד 14:00 ואני ממש רעבה):

אפשר להביא כריכים בלחם קנוי או מוכן. כאן יש מתכון ללחמניות ולללחם מעולה. אפשר כמובן לקנות גם לחם מוכן
חוץ מלחם אני אוהבת לקחת גם טורטיה טוסט.

אפשרויות אחרות לארוחת בוקר:
סלט פירות עם יוגורט וגרנולה
קרקרים עם קופסאת גבינה
פנקייקים וקופסא עם ממרח
פיצה
מלפפונים עטופים גבינה צהובה
סלט ביצים ותפוחי אדמה

אוכל שאני אוהבת לקחת לארוחת צהריים
אורז מעורבב עם עוף
אורז עם שניצל ותירס

נקניקיות עם קטשופ
פסטה עם קציצות ברוטב עגבניות

לפעמים בבית הספר יש הפתעות שקשורות לאוכל וגלוטן ואז זה לא מאוד נעים אבל צריך להבין שאתה לא יכול לאכול וכיף להיות עם כולם. צריך להבין שזה רק אוכל ואפשר להביא כל יום לבית ספר משהוא מתוק (אבל אני לא ממליצה). מה שאני ממליצה זה להשאיר בחדר צוות או במזכירות חבילת וופלים או משהו כזה שתמיד יהיה אם צריך ובסוף הילדים והמורים יתרגלו

ורציתי לכתוב גם להורים שצריך להביא קצת יותר אוכל ממה שצריך כי אי אפשר לחלוק עם חברות או חברים.

אני אשמח אם תכתבו לי בתגובות מה אתם אוהבים לקחת לבית הספר ובכלל איך אתם מסתדרים עם הצליאק והחברים. שמתי תמונה של היער ליד בית הספר שלנו שאני מאוד אוהבת ומתגעגעת גם לשיעורי היער שלנו.

שתהיה לנו שנת לימודים כיפית ובלי קורונה!!!