המלצות

טיול ביער השחור, קיץ 2022

באוגוסט האחרון חזרנו מטיול של 10 ימים ביער השחור. היה לנו ממש כיף – פארקים וטבע ירוק, עיירות יפות, טירות עתיקות ומרחצאות, היה גם מאתגר – המון צרעות ודבורים באוויר, והיה די טעים.

רציתי לספר לכם מה אכלתי ביער השחור – בגרמניה ובאזור אלזס שבצרפת ואיך הסתדרנו שם עם הצליאק ובכלל עם אוכל.

הכל התחיל בטיסה עם אלעל שאמא שלי הזמינה לי ארוחה ללא גלוטן. קיבלתי לחמניה ארוזה וקופסא עם טונה, ביצה קשה, שעועית ירוקה וירקות. היה ממש טעים ומפתיע! זאת גם הארוחה שקיבלתי בטיסה חזרה כך שהייתי מסודרת… בדרך לגרמניה אלעל גם חילקו חטיפי קינואה קטנים שהם – ללא גלוטן! שמחנו!

בלילה הראשון ישנו בשדה התעופה בפרנקפורט במלון הילטון. את ארוחת הערב שלנו אכלנו בשדה התעופה ברשת שנקראת alex. יש להם תפריט עם מידע על אלרגניים לכל מנה, ואני אכלתי סטייק וצ’יפס והיה מאוד טעים.

בארוחת הבוקר היתה עמדה ללא גלוטן עם מוצרים של שר – לחמים, קרואסונים, קורנפלקס, עוגיות, גרנולה ועוד כל מני. היה ממש טעים ומפתיע. כמובן שהיה אפשר לקחת גם מהירקות / ביצים / גבינות שהיו במזנון החופשי כך שהיתה ארוחת בוקר ממש טובה.

התחלנו בטיול שלנו והתחנה הראשונה שלנו היתה היידלברג – בדרך לפרייבורג.

** המלצה – בכל הטיול השתמשנו בהמלצות של אפליקציית find me GF. חיפשנו המלצות על מסעדות מהחודשים האחרונים וסימנו במפות של גוגל את המיקומים שלהם בתוך האזור שבו טיילנו. ככה ידענו לאן ללכת לאכול בטיול. היידלברג היא עיירה קטנה ויפה מאוד ויש בה טירה עתיקה שאפשר להגיע אליה עם קרוניות. טיפסנו לשם וקצת טיילנו באזור הטירה. לאחר מכן טיילנו במדרחוב הראשי וישבנו לאכול. אכלנו ברשת שנקראת frittenwerk.  יש להם מנות צמחוניות וללא גלוטן והם מאוד נקיים ומסודרים. אכלתי שוארמה עם צ’יפס וגם כדורי פלאפל. היה טעים וכיף במיוחד.

בערב הגענו למלון שלנו בפרייבורג והלכנו לעשות קניות ברשת סופרים שנקראת kaufland. קנינו כל מני דברים של חברת schar  – בייגלים/לחמים בואקום, קורנפלקס וכל מני מתוקים, גבינות ויוגורטים. ארוחת ערב כבר אכלנו בחדר שלנו שהיה עם מטבח במלון.

ביום השני שלנו בטיול טיילנו באזור עיירה שנקראת טריברג. שם טיילנו במפלים וראינו שעוני קוקייה גדולים ואז נסענו לאגם טיטיזי ואכלנו שם צהריים במסעדת bergsee שנמצא בטיילת ליד גלגל הענק. היה טעים מאוד! גם פה יש תפריט אלרגניים וגם פה בסוף אכלתי סטייק וצ’יפס. משם נסענו להר פלדברג, עלינו למעלה וירדנו את ההר במסלול למטה, חזרה לפרייבורג ולמלון.

בבוקר קמנו ונסענו לקולמר – שהיא עיירה יפה באלזס שבצרפת. עשינו שם סיור עם רכבת התיירים וחיפשנו מקום לאכול צהריים.

בקולמר היה קשה יותר מבחינת האוכל. יש שם מסעדות שכתבו שיש מנות ללא גלוטן אבל היה צורך בהזמנות מראש. מצאנו מסעדה קטנה, צמחונית שרוב המנות בה הן ללא גלוטן והיא נמצאת בתוך שוק האוכל בקולמר. קיבלנו מנות צמחוניות וללא גלוטן – הם קראו להם המבורגרים אבל קיבלנו “לחמניה” שהיתה קציצת ירק כלשהו ובפנים מה שבקשנו. הפסטה היתה סוג של אורז ובקיצור – אוכל מאוד מוזר ולא היה לי מאוד טעים. להורים שלי האוכל היה ממש טעים. למסעדה קוראים cuit lu cru.

לפני שעזבנו את קולמר עברנו בקונדיטורית gilg ושם היו המון סוגים של מקרונים ללא גלוטן וגם כמה סוגים של עוגות. הצטיידנו בקופסאת מקרונים ובעוגות שוקולד ותותים – ללא גלוטן. היה טעים מאוד!

לאחר מכן עשינו טיול לטירה ענקית בצרפת שגם היתה מאוד מעניינת וראינו דברים ממש יפים.

בשבת נסעו לפארק אירופה. פארק אירופה הוא פארק שעשועים ענק שמחולק למדינות. בכל מדינה יש מתקני שעשועים – או אקסטרים או לילדים צעירים יותר. בילינו שם את כל היום, עלינו על כל המתקנים שרצינו וראינו הופעות יפות. לפארק יש תפריט ללא גלוטן ואפשר למצוא הרבה מסעדות שמחזיקות אוכל נטול. אחרי כל כך הרבה ימים של סטייק וצ’יפס ישבנו במסעדה איטלקית – ונציה ואכלנו פיצות, פסטה וסלמון ללא גלוטן. היה מאוד מאוד טעים.

בראשון טיילנו בשטרסבורג – גם היא בצרפת וצהריים אכלנו שם במסעדת המבורגרים – כמו מקדונלס אבל שמתאימה לנו. רצינו ללכת למסעדה אחרת אבל הסתבר שלנו שהיא נפתחת רק בשעות מסויימות – לארוחות צהריים וערב, ואנחנו הגענו כשהיא היתה סגורה. אכלנו ב five guys – והיה מאוד נחמד. קיבלתי המבורגר עטוף בחסה יחד עם צ’יפס.

עברנו בערב למלון השני שלנו בעיירה rust. היו שם שני סופרים קרובים (לא פתוחים בראשון!) בסופר edeka קנינו מוצרים של schar ללא גלוטן. במלון המשפחתי שלנו היו ארוחות בוקר, והמארחים המקסימים שלנו דאגו לי ללחם ללא גלוטן בשביל ארוחות הבוקר. חוץ מזה היו שם גבינות, נקניקים, ירקות ופירות.

בצהריים של היום שאחרי אכלנו במסעדה על צלע הר, בהמלצת המארחים שלנו. טיילנו לפני כן במפלי all saints ואז באגם mummelsee. נסעו למסעדה בדרך צרה ומפותלת והגענו למקסים עם נוף מהמם. זו היתה אחת המסעדות הטעימות שבה אכלנו – אמנם שוב סטייק אבל עם תפוחי אדמה נהדרים וגלידה בסוף. למסעדה קראו: renchtalhutte

בערב אכלנו במסעדה שנקראת the grill ליד המקום שישנו בו בראסט והיה נחמד. היו שם הרבה אפשרויות ללא גלוטן, אבל לי נמאס קצת מהסטייקים והצ’יפס.

בפארק המים רולנטיקה שבקרנו בו ביום אחרי אכלנו בצהריים במסעדת lumalunda ושם אכלנו פיצות מצוינות ללא גלוטן. פארק המים הזה הוא חוויה כיפית מאוד ובילינו שם יום שלם.

ביום האחרון שלנו ביער השחור עשינו טיול בעיירה באדן באדן שהיא עיירה לעשירים ויש בה פארק מקסים לטיול ומרחצאות נהדרים. אחרי שנחנו במרחצאות הלכנו לאכול במסעדה איטלקית – mamma lina. אכלתי שם פסטה מאוד טעימה ללא גלוטן

למחרת קמנו ונסענו לכיוון שדה התעופה. הפעם עצרנו לקניות קצרות בקרלסרוהה – וליד הפרימרק והדקטלון היה גם סניף של vapiano. שם לקנו שוב פיצות מצוינות וריזוטו פטריות. היה טעים מאוד וזה סיכם את הנסיעה שלנו.

לסיכום – היה טעים, לא חשבתי שאני אוכל כל כך הרבה סטייקים בטיול, אבל זה מה שיצא. האפליקציה מאוד עזרה לנו ובסך הכל הסתדרנו והיה טעים מאוד. חשבתי שאני אחזור עם מזוודה מלאה בדברים של sher, אבל בסוף חזרתי רק עם מספר דברים קטן.

תהנו גם אתם בטיולים!